perjantai 18. marraskuuta 2011

Yllätys estetunti + himo hevosagilityyn!

Äiti on vihdoin saaanu kipsin pois jalastaan ja pääsi itse ajamaan tallille Konstaa katsomaan. Konstahan olikin puunattu kokonaan kun itse pääsin töistä tallille. Ja sopivasti oli alkamassa estetunti, joten menin kysäsemään että vieläkö yhdet riiviöt mahtuis mukaan ja niinhän me mahduttiin ;) Alkuviikon kentät oli ihan jäässä, mutta heti kun maat suli niin tuli paniikki että nyt täytyy hypätähypätähypätä, koska kohta ei taas tiedä että koska seuraavan kerran pääsee esteitä menemään.. Konstalla riitti _hieman_ virtaa.. Mutta hyppäs tosi hyvin pikku radan pätkän kun oli niin innoissaan ;) Lopuks en saanu sitä millään muuten rauhottuun kun että tulin alas satulasta ja kävelyttelin.. Pitkästä aikaa se oli kun tikittävä aika pommi..

***

Hitsit kun kiinnostais alottaa Konstan kanssa hevosagilityn harjoittelu! Innostuin kun löysin tästä suomenkielisen kirjan, kirjaa myydään ainakin täällä 20 euron hinnalla. Vaatisi tosin aika paljon harjoittelua ennenkuin Konstan saisi menemään edes noita helpoimpia ilman narua, mutta olis se aika upeeta jos sais edes sen verran yhteystyön pelaamaan. Suurimman ongelman saattaa tuottaa Konstan keskittymiskyky yhteen asiaan kerrallaan, joka on siis täysin olematon ;)



Täytyy varmaan kirjoittaa joulupukille jos se tois mulle tuommoisen kirjan ja hieman kärsivällisyyttä Konstan oikkujen kestämiseksi ;)

5 kommenttia:

  1. Agility voisi olla kivaa, mutta mä en ikinä jaksaisi rakentaa noita radan vaatimia esteitä. Oon liian laiska siihen. Hyvä, että jaksan joskus rakentaa itselleni esteradan ;)

    VastaaPoista
  2. Mä saattaisin jopa jaksaa rakentaa noita esteitä, mutta se riittäiskö mun kärsivällisyys noiden temppujen opettamiseen puupää-Konstalle onkin sitten ihan toinen asia.. ;)

    VastaaPoista
  3. Mulla Doni jo valmiiksi seuraa mua ilman narua, että mulle se radan rakentaminen olisi isompi ongelma, kuin temppujen opettaminen xD

    VastaaPoista
  4. Minua harmitti tosi paljon, kun täällä jopa järjestettiin poniagilitykursseja ja miulla ei vielä ollut silloin Urkkia...! Ois kiinnostanut käydä katsomassa millaista touhua se kurssisysteemi on ja mitä kouluttajat ois korostanut jne. Toisaalta näin agilityä täällä yhdessä tapahtumassa, tosin siinä hevoset kontrollissa (riimu + naru). Hauskalta näytti! Aikaisemminkin leirillä oli agilitykisat ja vaikutti silloin jo mukavalta. Kunhan Urkki kasvaa ja saa osallistua kursseille niin ajattelin poiketa sellaisissa ponin kanssa jos saan vaan kyydin järjestettyä! Meillä kun jo suunnitteilla ensi vuodeksi yhdet mätsärit ainaskin ja houkututtas ihan oikeisiin näyttelyihinkin viedä. =)

    VastaaPoista
  5. ooo, moon kans haaveillu että Viljan kans alootettais, sillä vois olla huumorintajua siihen hommaan :)

    Täytyy tilata tota kirjaa ja tairan samalla jäärä lukijaksi :)

    VastaaPoista